Halebop Creative Call

Halebop insåg att mycket av den kommunikation som de gjorde inte väckte tillräckligt mycket engagemang hos målgruppen, samtidigt som unga kreativa i målgruppen själva är duktiga på att skapa engagerande innehåll. Medan kreatörerna har hittat sätt att nå ut med sitt arbete så kämpar företag med att hitta sätt att nå dem. Utmaningen var att det saknades förtroende, från båda håll. Vi behövde hitta en lösning som möjliggjorde för Halebop att komma nära målgruppen, bygga tillit och få dem att bygga varumärket tillsammans med oss. 

2019 skapade vi därför Halebop Creative Call – en kreativ stafett där unga kreatörer förverkligar en idé eller dröm tillsammans med Halebop och på så sätt tar nästa steg i sin karriär. Under 2019 och 2020 har projektet löpt i två omgångar, där kreatörerna bland annat släppt klädkollektioner, skapat ansiktsfilter och lanserat artistpersonas. I Halebops kanaler får vi sedan följa skapandeprocessen. 

Genom Creative Call bygger vi relationer med målgruppen och stärker Halebops varumärke. Samtidigt skapar vi publicitet och uppmärksamhet kring kreatörernas projekt. Hittills har 16 kreatörer medverkat; bland dessa syns fotografen Paul Edwards som hade sin första soloutställning, neonkonstnären Josefin Eklund som lyste upp Azaleadalen med sina verk och möbeldesignern Gustaf Westman som släppte en möbelkollektion.

Under 2021 kommer Halebop Creative Call att ta ny form.  Läs mer på halebop.se/creativecall

Föregående
Föregående

Repertoar in a Box för Riksteatern

Nästa
Nästa

Lansering av Frankful