Repertoar in a Box för Riksteatern

Bakgrund

Under coronapandemin fick flera evenemang ställas in. Ett av dessa var Riksteaterns årliga pressträff där kommande säsong presenteras för inbjudna journalister. Ett tillfälle där journalisterna får ta del av smakprov och träffa upphovsmännen och skådespelarna.

Utmaning

Sprida information och skapa kännedom kring Riksteaterns kommande repertoar bland journalister utan att kunna bjuda in dem till en pressträff. 

Lösning

Pressträffen fick därför ta ny form: Repertoar in a box. Tillsammans med teamet på Riksteatern och formgivaren Lina Forsgren tog vi fram en fysisk ask som på ett nytänkande sätt gav Sveriges kulturjournalister, redaktioner och influencers ett smakprov på vårens repertoar. 20 föreställningar, nätt förpackade på 20 kvadratcentimeter.

Resultat

Repertoar in a box skickades ut till kulturjournalister och har efterföljande nominerats och tilldelats flera designpriser. Bland annat silver på Svenska Designpriset samt att Lina Forsgren prisades för sin design i Svenska Tecknares pris Kolla! 

Föregående
Föregående

Lansering av People of Film

Nästa
Nästa

Halebop Creative Call