Minibutiker för Halebop

Bakgrund

Under årets fattigaste månader släppte Halebop kampanjen “Så mini” med ett gäng fördelaktiga erbjudande till låga priser.

Utmaning

Det är ofta svårt att få redaktionell uppmärksamhet kring kommersiella erbjudanden. 

Lösning

För att skapa kännedom och intresse för erbjudandet lanserade vi Halebops första butiker någonsin som precis som priserna var “Så mini”. Det vill säga världens (troligtvis) minsta fullt fungerande butikskedja i storlek av en skokartong.

Minibutikerna placerades ut på hemliga platser i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Genom ledtrådar i sociala medier uppmanades följare leta reda på butikerna. De som lyckades hitta dem kunde via QR-koder ta del av erbjudandena. 

Stora delar av butikerna var gjorda av pärlor och skapade av konstnären Johan Karlgren, mer känd som Pappas Pärlor, som blivit känd för sina street art-installationer gjorda av just pärlor.

Resultat

Minibutikerna genererade uppmärksamhet i alltifrån Café och Feber, till Dagens Handel.

Föregående
Föregående

1 000 dagar kultur för Riksteatern

Nästa
Nästa

Medrasist för Teskedsorden