Två nomineringar i Swedish Content Awards 2023

Swedish Content Awards har släppt årets nomineringar, och vi är nominerade i två kategorier. Halebops ”Have you tried calling?” är nominerad i kategorin för IT & Telekom. Kampanjen tar sitt avstamp i insikten att ett telefonsamtal kan lösa det mesta och Halebop vill därför påminna människor om att lyfta luren i stället för att bara skicka snabba textmeddelanden. Dessutom visade en Sifo-undersökning vi gjorde att nästan varannan svensk mellan 18–29 känner obehag för att ringa och prata i telefon, trots att forskningen visar att vi mår bra av det.

Vi är även nominerade med adidas kampanj ”Från soluppgång till solnedgång” i kategorin Sport & Hälsa. Adidas gav oss uppdraget att väcka liv i konversationen om fasta och träning under ramadan och vidare positionera adidas som det mest inkluderande sportvarumärket i Sverige. Lösningen blev konceptet ”Från soluppgång till solnedgång”.

Nu håller vi tummarna den 18 oktober!

Föregående
Föregående

3 TikTok-trender som avslöjar mäns självbild

Nästa
Nästa

Thule och GORE-TEX Professional väljer Obeya