Thule och GORE-TEX Professional väljer Obeya

PRESSMEDDELANDE

Obeya etablerar närvaro i nya branscher när varumärkena Thule och GORE-TEX Professional väljer pr-byrån som ny partner. Samarbetena avser operativa pr-insatser med syfte att skapa publicitet på den svenska marknaden.

– Thule och GORE-TEX Professional är varumärken som båda verkar inom spännande branscher och det är hedrande att vi får deras förtroende som ny pr-partner. I över 80 år har Thule skapat lösningar som underlättar livets alla äventyr och är på en ordentlig tillväxtresa där man ger sig in i nya produktkategorier. Gore å sin sida revolutionerade klädindustrin för 40 år sedan med det vattentäta och andningsbara GORE-TEX-tyget och är fortfarande ledande inom sin bransch, säger Maria Hazard, vd på Obeya.

Svenska Thule etablerades 1942 och under mottot ”Bring your life” erbjuder man ett brett sortiment av produkter som gör det möjligt för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och snyggt sätt. Thule erbjuder bland annat cykel- och skidhållare, takboxar, skid- och pjäxbagar, samt barnrelaterade produkter som jogging- och cykelvagnar. Produkterna säljs på 138 marknader världen över.

GORE-TEX Professional är en ledande innovatör inom prestandakläder och varumärkets produkter erbjuder komfort och skydd i krävande miljöer och i vardagen, så att användarna på ett säkert sätt kan uppnå och uppleva mer. Från militära operationer till brandbekämpning – Gores djupa förståelse för konsumenternas och branschens behov driver utvecklingen av produkter med betydande prestandafördelar. 

– Det känns väldigt kul att vi fortsätter bredda vår kundlista inom nya branscher och vi ser fram emot att stärka bolagens närvaro på den svenska marknaden, avslutar Maria Hazard.

Föregående
Föregående

Två nomineringar i Swedish Content Awards 2023

Nästa
Nästa

Juryn i Swedish Content Awards