Nytt jobb för adidas

Om några veckor startar ramadan. En fastemånad där många fysiskt aktiva muslimer har svårt att träna samtidigt som de fastar, eftersom de saknar information. Något adidas ville ändra på för nära den miljon muslimer som lever i Sverige. 

Därför lanserar adidas idag initiativet Från soluppgång till solnedgång. En plattform https://lnkd.in/dzR2YbPJ som syftar till att sprida information och inspiration kring hur man kan lägga upp sin träning under ramadan, istället för att välja bort den.

Initiativet är en 360-kampanj som bl a innefattar:
- Nationellt och internationellt PR-arbete 
- En hero-film där stjärnor som Nabil Bahoui tidigare AIK nu QatarSC, Zahur Said,  Manar Khalafalla, och Fauziah Adam Morllah från Vision - Generation Basket som vi producerad tillsammans med Blonde Inc.
- Synlighet via adidas främsta partners; Svenska Fotbollsförbundet, Svenska Basketbollförbundet och Marathongruppen. 
- Taktiskt uttag och mediapartners som Alkompis och Dopest.se
- Ett event under ramadan för communityt där atleter, ambassadörer, opinionsbildare och profiler bjuds in att bryta fastan ihop med adidas.

Vi är oerhört stolta här på Obeya! 🌟

Läs mer på www.adidasxramadan.se

Föregående
Föregående

Canan Yasar – en av de viktigaste reklamkvinnorna

Nästa
Nästa

Ny kurs: Obeyas köparskola!