Ny kurs: Obeyas köparskola!

Är du en ovan kommunikationsköpare och tycker att det är lite svårt att veta när du ska lägga dig i vad, hur du ser till att din byrå nyttjar sin tid rätt och att veta vilka rutiner som är mest effektiva för din organisation? Eller är du en jättevan och kanonbra köpare men vill ha några supersmarta tips direkt från hästens mun kring hur du kan nå ännu längre på din byråbudget? Välkommen på köparskola hos Obeya!

På Obeya har våra kundansvariga konsulter över femtio års samlad erfarenhet av att leda kunder från uppstart till utvärdering, och i de upplevelser av att samarbeten inte funkat så bra ser vi ofta en röd tråd… ovana köpare, tid och pengar som fördelas fel och frustration som bygger på okunskap om varandras världar. Resultatet blir alltid detsamma: mindre effekt för investerad tid, kraft och budget.

Under en heldagskurs tar vi tag i det här problemet. Vi vill skapa förutsättningar för en mer zen-ig kommunikationsbransch. Du blir stjärnan internt, samtidigt som du har ett roligt och effektfullt samarbete med din byrå. Syftet med kursen är alltså att du som köpare av kommunikationstjänster ska använda din organisations resurser smartare, rätt, klokt.

Välkommen till Obeya för en heldag där vi bland annat går igenom:

  • 10 saker som du behöver se till att din byrå vet om!

  • Leverantör eller partner: vad behöver du för typ av byrå?

  • Den utsökta konsten att förankra PR-köp internt...

  • Vanliga fallgropar i samarbete mellan kund och byrå – och hur du undviker dem

  • Hacks: hur jobbar man i de samarbeten där man får absolut mest bang for the buck?

  • Budgetfördelning: vad är mest värt att lägga tid och pengar på när du handlar hos din byrå? Var snål på ett smart sätt.

  • Hur ger du din byrå feedback som de faktiskt fattar?

  • Mäta och utvärdera – så vet du att det är dags att göra slut (byta byrå)

  • 5 hemligheter för att bli stans bästa beställare

  • Dos and donts: lärdomar från både storköpare och seniora konsulter

Kursen passar dig som:

  • Har eller ska få ansvar för byråkontakter på din organisation

  • Som är ny i din roll på en kommunikations-, press- eller marknadsavdelning och vill lära dig mer om beställarrollen

  • Som snart ska ut i pitch eller som småsneglar efter ny byrå

  • Som är jättenöjd med din byrå men som har någon som flåsar dig i nacken över investeringarna varpå du behöver visa på nyttan med din byrå. In these times!

  • Som är vd och vill förstå mer om kommunikationsköp för att bättre kunna coacha eller förstå din marknadsavdelning

OBS! Du behöver inte varken vara eller bli kund hos Obeya för att gå vår köparskola.

Praktisk info:

  • Datum: Fredagen den 21 april, 9.00–17.00

  • Platser: 12 

  • Pris: 5 990 kr/deltagare, inklusive frukost, lunch och aw. 

  • Anmälan: Sker till kursledare Lisa Blomqvist på lisa.blomqvist@obeya.se. Frågor? Ring 070-819 88 04.


Först till kvarn, välkommen!

+ + + +

UPPDATERING
Utbildningstillfället är fullbokat. Är du intresserad av att gå den i höst, eller veta mer, hör av dig till
lisa.blomqvist@obeya.se.

Föregående
Föregående

Nytt jobb för adidas

Nästa
Nästa

Nominerade i Spinn!