Halebop hyllar kompisar från förr (och nu) i ny kampanj

PRESSMEDDELANDE

Halebop är aktuella med en ny kampanj som hyllar vänskaper – från förr och nu. I kampanjen har man tagit avstamp i en aktuell internettrend och uppmanar nu kunderna att på bred front värva vänner i utbyte mot förmånliga abonnemangspriser.

– Vi har lyckats med att ta ett uppskattat internetfenomen, inte minst bland våra egna kunder, och göra reklam av det. Det känns Halebop tycker jag, säger Emma Craig, Head of Halebop.

Kampanjen, som bygger på autentiska foton, ska sätta ljuset på operatörens nya värvningserbjudande. Annonserna i kampanjen, som kommer att synas bland annat i OLV och DOOH, är inspirerad av den populära internettrenden där barndomsfoton återskapas. I kampanjen har tre äkta vänskapspar fått se sina gamla bilder från 90- och 00-talet komma till liv igen.

– Hur bra låter det inte att sänka sin månadsavgift och samtidigt hylla något av det finaste vi har – vänskap. Som Sveriges schysstaste mobiloperatör känns det toppen att komma med ett win win-upplägg som detta, avslutar Emma Craig, Head of Halebop.

Läs artikeln i Resumé här.

Föregående
Föregående

Adidas nominerade i 100-wattaren

Nästa
Nästa

Dubbelvinst i Swedish Content Awards 2023