Adidas nominerade i 100-wattaren

Hurra! Från soluppgång till solnedgång med Adidas är nominerade i 100-wattaren. Superkul tycker vi, och nu håller vi tummarna först vinst den 8 februari!

Motivering:
Adidas har satt upp ett antal sociala hållbarhetsmål kopplade till människan. Företaget vill bidra till att förändra människors liv med hjälp av sport genom mantrat ”Through sports, we have the power to change lives”. Adidas vill också bidra till att göra sport mer jämställd genom ökad tillgång, jämlikhet och säkerhet.

Initiativet och kampanjen “Från soluppgång till solnedgång” är en del av Adidas arbete med social hållbarhet och stöttar samtidigt en varumärkesstrategi som handlar om att positionera sig som Sveriges mest inkluderande sportvarumärke. För Adidas är varumärkesassociationen “Actively promotes diversity, equity and inclusion in sport and culture” viktig och mäts på halvårsbasis, i Sverige direkt via konsumenter.

Kampanjen har bidragit till ett mer hållbart samhälle och har särskilt koppling till två av FN:s Globala mål: Ökade möjligheter för hälsa och välbefinnande (Mål 3), för alla – oavsett ursprung och religion (Mål 10.2). Fokus i kampanjen har varit på inkludering av muslimer i Sverige och det övergripande syftet har varit att lyfta en fråga som många muslimer brottas med: Hur får man ihop sin träning med att fasta under ramadan?

Föregående
Föregående

Think with Google lyfter vår kampanj för Adidas

Nästa
Nästa

Halebop hyllar kompisar från förr (och nu) i ny kampanj