Dumpa ett ex för ett ex i Halebops senaste kampanj

Bara tre procent av svenskarna har bytt in sin gamla mobil de senaste 12 månaderna, samtidigt som vi har ungefär två miljoner telefoner liggandes i byrålådan hemma. För att uppmuntra folk att köpa och sälja begagnat har vi tagit fram en ny kampanj tillsammans med vännerna på Halebop: dumpa din lur, haffa ett ex.

Att ha en mobil som inte används liggandes i byrålådan är oschysst mot både miljön och plånboken. Trots det är det bara drygt tre procent av alla svenskar som lämnat in sina begagnade mobiler till företag. För att öka kännedomen om fördelarna med att sälja och köpa begagnade telefoner erbjuder Halebop generösa erbjudanden till den som lämnar in sin gamla lur för en ny.

– Sommaren är runt hörnet och många är sugna på något nytt och spännande. Mitt bästa råd är därför: dumpa ditt ex och haffa någon annans! Ja, mobil alltså. Vi har massvis med nygamla mobiler att erbjuda, och lämnar man in sin egen kan man haffa någon annans till ett grymt pris. Eller så kan man låta sin mobil damma i någon låda såklart, men det är inte en investeringsmetod jag rekommenderar, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.

Kampanjen är framtagen av oss på Obeya i samarbete med Halebop, med filmer producerade av Slutet är nära och regisserade av Jesper Ei Karlsson.

Läs mer på halebop.se/begagnat!

Föregående
Föregående

Inkludering genom hemmets renässans – the liberation of concentration!

Nästa
Nästa

Hanna Sandström ny pr-assistent på Obeya