Obeyas trendspaning februari 2020

Februarinumret är ute! I våra trendspaningar sammanfattar vi några av de trender, tendenser och tecken i tiden som vi sett på sistone. Varje månad skickar vi ut en aktuell spaning till våra kunder, men passar då också på att lägga ut föregående månads spaning här. Länk till hela spaningen längst ner i inlägget. God läsning! 

FEBRUARI 2020

I februarispaningen pratar vi bland annat om bebishysterin i reklamvärlden och den snabbt växande husdjursmarknaden.

Skräddarsydd kommunikation med Emoji Kitchen
Google lanserar Emoji Kitchen, en ny funktion där man kan sammanfoga existerande emojis till nya varianter. Vi ser hur sätten vi kommunicerar på blir mer skräddarsydda och individanpassade.

Husdjuren tassar in på allt fler marknader
I takt med att husdjuren förmänskligas växer husdjursmarknaden så det knakar – enligt vissa för att gränsen mellan att skaffa barn och husdjur börjar bli allt mer diffus.

Bebishysteri i reklambranschen
ICA-Elis, Baby Yoda och nu Baby Nut. Bebishysterin i reklamvärlden och på internet verkar inte veta några gränser. Men varför får gulliga maskotar så stor uppmärksamhet?

Snapchats nya verktyg ska motverka mental ohälsa
Snapchat lanserar “Here for You”, ett verktyg som ska förebygga mental ohälsa bland plattformens användare. Initiativet följer en större trend bland sociala mediejättar där man börjat investera i initiativ som ska främja mental hälsa bland användarna.

Läs hela spaningen här!

Föregående
Föregående

Obeyas trendspaning mars 2020

Nästa
Nästa

Känner du framtidens politiska ledare?