Obeya väljer Obeya

PRESSMEDDELANDE
19 april 2023

PR-byrån Obeya har vunnit ännu en kund. Obeya inleder nu ett samarbete med sig själva. Detta för att öka byråns synlighet och skapa en tydligare positionering.

– Att ha Obeya som kund på byrån gör att vi avsätter den tid och kompetens vi behöver till vår egen kommunikation, säger Maria Hazard, grundare och vd på Obeya.

Obeya jobbar med kunder som Visit Finland, Halebop, Skolidrottsförbundet, Adidas och Lynk & Co. Nu väljer byrån att ingå ett samarbete med Obeya. Beslutet grundar sig att byrån vill öka sin synlighet samt positionera sig för att tydligare visa vilka kompetenser man besitter.  

– Det är ju det här med skomakarens barn. Vi pratar alltid om vikten av smart och kreativ PR och sen gör vi det inte för vårt egna bolag, det håller inte. På det här sättet kan vi även prioritera vår egen kommunikation, och jag hade inte valt någon annan byrå än Obeya att göra just det, berättar Maria Hazard, grundare och vd på Obeya.

Samarbetet påbörjas omgående och innefattar strategi, visuell identitet och kreativt PR-arbete i syfte att generera synlighet.

– Jag är otroligt sugen på att närma mig kunden Obeya. Det kommer bli lärorikt för oss alla att jobba och se på oss själva med andra ögon. Det är kul att äntligen ha tid och förutsättningarna för att prioritera Obeya på det här sättet, säger Hanna Sandström, kundansvarig på byråsidan av Obeya.

Obeya grundades 2015 av Maria Hazard och Canan Yasar, som heläger byrån. Byrån har i dagsläget 15 personer anställda och omkring 15 aktiva kundrelationer. I augusti 2021 expanderade byrån till Danmark och öppnade kontor i Köpenhamn.

Föregående
Föregående

Halvdagskurs i Malmö – Bemästra PR-hantverkets grunder

Nästa
Nästa

Två nya kollegor, Julia Järegård och Adin Rozajac