Obeya nominerade i Guldägget 2021

Obeya är nominerade i Guldägget! I år tävlar vi i kategorin Kortare filmer med kampanjen <3 Regn för Halebop.

Guldägget är Sveriges största kommunikationstävling och Reklamsveriges mest prestigefyllda pris. På torsdag den 25 mars tillkännagavs 2021 års nomineringar i 16 kategorier. Det stod då klart att Obeya, tillsammans med reklambyrån Perfect Fools, är nominerade för kampanjen <3 Regn i kategorin Kortare filmer.

Kampanjen togs fram i fjol för mobiloperatören Halebop, där Halebop under sommaren bjöd sina kunder på gratis surf varje gång det regnade. Kampanjen frontades av sångerskan Daniela Rathana, vars nytolkning av Orups klassiker Regn hos mig gick som reklamfilm i såväl TV som digitalt.

– Det här är första gången vi är nominerade i Guldägget och jag inte tänka mig en bättre debut än med Halebops regnkampanj. Det var verkligen ett finstämt projekt som fick stor uppmärksamhet, mycket tack vare Daniela Rathanas fantastiska låttolkning. Vi är väldigt stolta över Halebop som vågade tänka nytt, och vi är väldigt stolta över Obeya som fortsätter att ta plats i de stora kommunikationstävlingarna under 2021, säger Obeyas vd Maria Hazard.

Vinnarna koras på Guldäggsgalan den 19 maj, som likt förra året blir digital. För hela listan med nominerade i samtliga kategorier, se artikel i CAP&Design.

Föregående
Föregående

Gather arrangerar Sveriges första festival på Clubhouse

Nästa
Nästa

Obeya är Årets pr-byrå 2021