Lantmännen väljer Obeya som pr-partner

obeya lantmännen

Lantbrukskooperativet Lantmännen, som ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har valt Obeya som pr-partner efter en grundlig pitchprocess.

– Utan att överdriva så är det en ära att få jobba med Lantmännen och deras 18 000 medlemmar. Att få vara med och bidra på ett hörn till ett långsiktigt och hållbart svenskt jordbruk känns otroligt viktigt och kul, säger Fredrika Fredmark, pr-strateg och kundansvarig för Lantmännen på Obeya.

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och har några av Sveriges starkaste livsmedelsvarumärken, exempelvis AXA, Kungsörnen, Scan och GoGreen. De ägs av 18 000 svenska lantbrukare med verksamheter i hela värdekedjan från jord till bord. Genom Lantmännen-modellen återinvesteras all vinst från verksamheten i jordbruket, vilket skapar värde för svenskt lantbruk. Antingen direkt som utdelning till medlemmarna eller indirekt genom investeringar för framtiden, till exempel i forskning som utvecklar mer hållbara odlingsmetoder.

– Obeya visade en strategisk höjd i sina kreativa uttag och det märktes att de tycker våra frågor är lika viktiga som vi gör. Vi är givetvis stolta över det vi har uppnått och det erkännande vi har fått för vår kommunikation och vårt varumärkesarbete. Nu vill vi nå ännu bredare och längre och ett sätt att göra det på är genom goda samarbeten – däribland med Obeya. Vi ser fram emot ett givande och roligt arbete tillsammans, säger Frida Tydén, Senior Vice President & Head of Communications & Marketing, Lantmännen.

Obeya grundades 2015 och arbetar med strategisk och kreativ kommunikation. På kundlistan finns bland annat Halebop, Lynk & Co, Visit Finland och Adidas.

För mer information, kontakta:
Fredrika Fredmark, pr-strateg Obeya, fredrika.fredmark@obeya.se,
Maria Hazard, vd Obeya, maria.hazard@obeya.se

Föregående
Föregående

Fyra nya kunder till Obeya i Köpenhamn

Nästa
Nästa

Silver i Spinn 2024