OBEYABREVET3 (2).png

Den här kursen ger dig praktiska kunskaper i verktyg som underlättar din vardag och strategier på hur du kan förvalta din kommunikationsekonomi på bästa sätt. Tyngden ligger på digital kommunikation då det ofta är den som är mest kostnadseffektiv.

Kursinnehåll
- Introduktion. Vad innebär kostnadseffektiv kommunikation idag?
- Kampanjer. Hur tar man fram en kommunikationskampanj?
- Verktyg. Vilka praktiska verktyg finns för film, bild och grafik och hur gör man konkret?
- Engagemang i sociala medier. Vad krävs och hur gör man?


Passar dig som kommunikatör på en organisation eller företag med begränsade resurser, både vad gäller tid och pengar. Hur får man ut sitt budskap kostnadseffektivt, när är rätt tajming och vilka bra gratisverktyg finns det för att skapa film, bild och grafik?


Datum: 3 oktober, 9.00–12.00. Kursen ges också den 21 november, 9.00–12.00. Frukost ingår.
Antal deltagare: För att få en bra dynamik i gruppen ser vi att det är minst fem deltagare och max tio.
Kursavgift: 5 000 kronor exklusive moms. Vid avanmälan mindre än två veckor innan kurstillfälle debiteras hela kursavgiften.
Kursledare: Anna-Carin Zackari, pr-konsult på Obeya med stort fokus på digital kommunikation. Bakgrund från bland annat Röda Korset. Maria Hazard, pr-strateg på Obeya. Har arbetat med pr i över tio år och skapat publicitet åt företag, organisationer och myndigheter med olika stora plånböcker.
Delta: Anmäl dig genom att skicka ett mejl till anna-carin.zackari@obeyapr.se senast två veckor innan kursstart, den 19 oktober respektive den 7 november.